Věříte více tištěné nebo digitální reklamě? Mnozí měli za to, že s rozvojem internetu zašlape digitální propagace tu tištěnou do země, ovšem opak je pravdou. I přes počáteční popularitu internetové propagace zažila tištěná reklama velký comeback a podle průzkumů je o 66% účinnější. Tištěná reklama představuje hmotné materiály, které můžete fyzicky dát svým klientům a partnerům. Patří mezi ně letáky, brožury, vizitky a přímá pošta. Digitální marketingové materiály jsou přesně to, o čem si myslíte, že je digitální, tedy emaily, webové stránky, bannery na webech a vše další, co můžete vidět na obrazovce počítače či mobilního zařízení. Pokud sázíte pouze na digitální propagaci, ukážeme si 10 důvodů, proč byste měli vzít v úvahu i tu tištěnou.
Proč je tištěná propagace tak důležitá?
- Lidé nečtou informace na webu stejným způsobem, jako tištěný materiál. Výzkum ukazuje, že fyzické materiály jsou pro mozek „více reálné“, jejich obsah se lépe ukládá do naší paměti a produkuje rovněž více reakcí mozku spojených s vnitřními pocity.
- Tiskový obsah umožňuje pracovat se čtenáři, můžete do textu postavit správné argumenty a informace v logické sekvenci, která podporuje důležité periferní podněty.
- Zatímco digitální reklamu si většina uživatelů zvykla podvědomě ignorovat, tištěná propagace se jim dostane fyzicky do rukou a většina lidí si nenechá ujít její obsah.
- Uživatelé internetu čtou obsah, ale ignorují podrobnosti, aby četli obsah rychleji. Výzkum univerzity ve Stenfordu ukázal, že většina internetových čtenářů vstřebá pouze 75% obsahu, který čte. Často jim tak unikne celá pointa sdělení.
- Čtení z monitoru je o 25% pomalejší než čtení tisku. Rovněž zvyšuje napětí a únavu očí.
- Čím je text na monitoru delší, tím je větší pravděpodobnost, že si ho uživatelé nepřečtou.
- Internetoví uživatelé jsou skeptičtí k pravosti informací, pokud nejsou uvedené ověřené zdroje. Tištěnému obsahu naopak důvěřují více.
- Průměrný čas strávený u počítače se stále zvyšuje, lidé ocení, když si mohou přečíst obsah, který není pouze na obrazovce.
- Tištěná propagace zvyšuje prestiž, lidé si ji spojují se stabilními a velkými firmami na trhu.
- Zatímco email či reklamní sdělení se snadno zapomene hned po zavření okna prohlížeče, fyzické materiály si lze uschovat a uživatel má tak jejich obsah stále na očích.